Застосування методів багатокритеріального прийняття рішень при відборі абітурієнтів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2308-5916.2014-10.5-14Ключові слова:
ідбір абітурієнтів, ВНЗ, ЗНО, умови невизначеності, багатокритеріальне прийняття рішень, головний критерій, ранжирування критеріїв, максимінне оцінювання, максимаксне оцінювання, програмна реалізація, мова R.Анотація
Висвітлено основні джерела невизначеності при відборі абітурієнтів до ВНЗ за результатами ЗНО. Запропоновано застосовувати для вирішення цього завдання методи багатокритеріального прийняття рішень. Розроблено програмну реалізацію мовою R методів головного критерію, ранжирування показників, максимінного та максимаксного оцінювання і наведено результати їх застосування для модельного прикладу.
Посилання
Умови прийому до вищих навчальних закладів України у 2014 р. — Ре-жим доступу: http://www.mon.gov.ua/files/normative/2013-11-14/1691/up-2014-%201510nak.rar (02.04.2014).
Звонников В. И. Контроль качества обучения при аттестации: Компе-тентностный поход / В. И. Звонников, М. Б. Челышкова. — М. : Логос, 2009. — 272 с.
Аванесов В. С. Проблема качества педагогических измерений / В. С. Ава-несов // Педагогические измерения. — 2004. — №2. — С. 3–27.
Дослідження якості системи вступу до ВНЗ України на основі зовнішнього незалежного оцінювання випускників загальноосвітніх навчальних за-кладів. Аналітичний звіт. — К. : Міжнародний фонд «Відродження». — 2010. — 36 с.
Barber M. An avalanche is coming: Higher education and the revolution ahead / M. Barber, K. Donnelly, S. Rizvi. — Режим доступу: http://www.ippr.org/-images/media/files/publication/2013/04/avalanche-is-coming_Mar2013_10432.pdf.
Бахрушин В. Є. Тестові технології в освіті: Проблеми якості тестів / В. Є. Бахрушин, О. М. Горбань // Наукові записки Академії наук вищої школи України. — 2011. — Т. 6. — С. 24–34.
Bakhrushin V. E. Test technologies in education: The problem of test quality / V. E. Bakhrushin, O. M. Gorban // Ukr. J. Phys. Opt. — 2011. — Vol. 12, Suppl. 2: Sc. Horiz. — S. 1–10.
Бахрушин, В. Є. Статистичний аналіз тестів ЗНО 2009–2011 / В. Є. Бах-рушин, О. М. Горбань, М. А. Ігнахіна // Вища освіта України. Тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до Європейського освітнього простору». — 2012. — Т. 3 (28). — С. 29–35.
Summary of the standards for educational and psychological testing— Режим доступу: http://spb.ca.gov/content/laws/selection_manual_appendixf.pdf.
Ким В. С. Тестирование учебных достижений / В. С. Ким. — Уссурийск : Издательство УГПИ, 2007. — 214 с.
Аванесов В. С. Композиция тестовых заданий / В. С. Аванесов. — М. : Центр тестирования, 2002. — 240 с.
Бахрушин В. Наскільки якісними є тести ЗНО / В. Бахрушин. — Режим доступу: http://education-ua.org/ua/articles?start=10.
Ковальчук Ю. О. Теорія освітніх вимірювань / Ю. О. Ковальчук. — Ні-жин, 2012. — 200 с.
Волошин О. Ф. Моделі та методи прийняття рішень / О. Ф.Волошин, С. О. Мащенко. — К. : ВПЦ «Київський університет», 2010. — 336 с.
Черноруцкий И. Г. Методы принятия решений / И. Г. Черноруцкий. — СПб. : БХВ-Петербург, 2005. — 416 с.
Бутковский А. Г. Характеристики систем с распределенными параметрами : справ. пособие / А. Г. Бутковский. — М. : Наука, 1979. — 224 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).