Методи використання онтологічних засобів представлення знань в автоматизованих системах
DOI:
https://doi.org/10.32626/2308-5916.2015-12.173-178Ключові слова:
предметна область, декларативні знання, системи тестування, онтологія, методики онтології.Анотація
Представлення знань в автоматизованих системах (зокрема, системах навчання) без врахування предметної області, до якої вони належать, а також особливостей відношень цієї предметної області, не дозволяє ефективно працювати з абазами знань при організації діалогової взаємодії «користувач-система» або при синтезі тестів для перевірки рівня засвоєння знань. Врахування онтології предметної області дає можливість об’єднувати блоки знань в множини (і більш складні структури — наприклад, графи діалогу) для полегшення роботи з ними і забезпечення можливості автоматизації процесів синтезу тестів, формування сценаріїв діалогу користувача з системою тощо
Посилання
Яценко В. В. Дослідження та розробка методів і засобів представлення знань та прийняття рішень в інформаційних системах учбового призна-чення : дис. … канд. техн. наук : 05.25.05 / В.В. Яценко. — К., 1994. — 17 с.
Журавльова С. І. Проблеми типології текстів наукового стилю / С. І. Жу-равльова, С. В. Подолкова // Науково-методичний збірник. — К. : НМЦ МОН України, 1998. — Вип. 13. — С. 294–302.
Чаковская М. С. Текст как сообщение и воздействие / М. С. Чаковская. — М., 1986.
Уемов А. И. Системный подход и общая теория систем / А. И. Уемов. — М. : Мысль, 1978. — 271 с.
Поспелов Д. А. Ситуационное управление: теория и практика / Д. А. По-спелов. — М. : Наука, 1986. — 288 с.
Полат Е. С. Педагогические технологии дистанционного обучения / Е. С. Полат // УСиМ. — 2004. — № 4. — С. 62–69.
Эволюционные методы компьютерного моделирования / А. Ф. Верлань, В. Д. Дмитренко, Н. И. Корсунов, В. А. Шорох. — К. : Наук. думка, 1992. — 255 с.
Чмир І. О. Моделювання систем в середовищі UML (Unified Modeling Language) : навчальний посібник / І. О. Чмир, М. Ф. Ус. — Черкаси : Ре-дакційно-видавничий відділ Черкаської академії менеджменту, 2003. — 82 с.
Верлань А. Ф. Объектно-ориентированное моделирование : учебное по-собие / А. Ф. Верлань, И. А. Чмырь. — Одесса : НАДУ, 2005. — 243 с.
Ус М. Ф. Агентна модель групової системи підтримки прийняття рішень в економіці / М. Ф. Ус, Г. О. Ус, З. М. Гадецька // Актуальні проблеми економіки. — 2004. — № 7 (37). — С. 185–191.
Палагин А. В. Построение онтологии предметной области «Интеллекту-альные информационные системы» / А. В. Палагин, Ю. С. Яковлев // УСиМ. — 2005. — № 6. — С. 18–27.
Основы теории интеллектуальных систем обучения : учебное пособие / И. А. Чмырь, М. Ф. Ус, А. В. Пискун, Н. В. Кальмус. — Одесса : Изда-тельский Центр ОГАХ, 2001. — 124 с.
Когнитивное управление в интеллектуальных обучающих системах / А. Ф. Верлань, М. Ф. Ус, А. В. Пискун, В. А. Федорчук. — Черкассы : Ре-дакционно-издательский отдел Черкасского института управления, 2002. — 104 с.
Яловец А. Л. О методе прямого вывода на И/ИЛИ-сетях / А. Л. Яловец // Научно-теоретический журнал «Искусственный интеллект». — 2000. — № 3. — С. 361–370.
Гадецька З. М. Онтологічні підходи до оцінки когнітивного рівня слухача в умовах «електронного» навчання / З. М. Гадецька, М. Ф. Ус, П. А. Ель-Мурр // Збірник наукових праць Інституту проблем моделювання в енер-гетиці НАН України ім. Г.Є. Пухова «Моделювання та інформаційні тех-нології». — К. : ІПМЕ ім. Г. Є. Пухова, 2006. — Вип. 38 — С. 150–155.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).